Telefon służbowy – przydatne narzędzie czy smycz pracodawcy?

Share

Niegdyś otrzymanie telefonu służbowego w pracy było synonimem prestiżu i z pewnością podnosiło samoocenę pracownika. Dziś to niemal standard, ale nie każda zatrudniona osoba z nowoczesnym smartfonem od firmy jest z tego faktu zadowolona. W teorii telefon służbowy miał być jedynie narzędziem ułatwiającym pracę oraz sposobem na rozgraniczenie życia zawodowego od prywatnego. Postęp technologiczny sprawił jednak, że te granice mocno się zacierają. Dostępność online przez 24 godziny na dobę, czyli de facto pozostawanie do dyspozycji swojego pracodawcy non stop może nieść za sobą poważne zagrożenia. Jak się przed nimi bronić?

Rozsądny podział ról

Służbowy telefon, do tego laptop i firmowe auto – o tym marzy wiele osób poszukujących zatrudnienia w trakcie przeglądania ofert pracy. Firmowy pakiet z pewnością ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków i sprawia, że nie musimy korzystać z prywatnych rzeczy w trakcie godzin pracy. Ważne, aby służbowa komórka zawierała wyłącznie numery do współpracowników i kontrahentów, co znacznie usprawni nasz system pracy i nawiązywanie relacji biznesowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie jesteśmy rozpraszani telefonami i wiadomościami od rodziny czy przyjaciół. Skupiamy się wyłącznie na pracy, a nasza efektywność wyraźnie zwyżkuje. Zdroworozsądkowe podejście do tematu sprawia, że telefon jawi się jako przydatne narzędzie w rękach pracownika.

Zatarta granica

Po skończonej pracy masz prawo do odpoczynku i życia prywatnego. W teorii Twój służbowy telefon powinien więc milczeć. Niestety często zdarza się tak, że rodzinną sielankę przerywa dzwonek firmowej komórki. Być może Twój przełożony uważa, że powinieneś być pod telefonem 24 godziny na dobę i odbierać połączenie bez względu na okoliczności. Jeśli nie jesteś na kierowniczym stanowisku, w które pełna dyspozycyjność jest wkalkulowana, to możesz taki telefon zignorować. W przeciwnym przypadku szef uzna, że może na Tobie polegać o każdej porze dnia i nocy i będzie starał się zarzucić Ci smycz na szyję. Tylko od Ciebie zależy, czy na to pozwolisz. Najlepszym sposobem jest więc wyłączenie służbowego telefonu po zakończeniu pracy.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *