Praca z książeczką sanepidowską

Share

Wielu pracodawców z branż około spożywczych wymaga od swoich pracowników m.in. posiadania książeczki sanepidowskiej. Sprawdź czym jest ten dokument oraz na jakich stanowiskach przyda się wyrobienie książeczki sanepidowskiej.

Książeczka sanepidowska – co to?

Tak naprawdę to pozytywny wynik badań sanitarno-epidemiologicznych, a nie książeczka sanepidowska jest wymogiem większości pracodawców z branż gastronomicznych. W powszechnej nomenklaturze utarł się jednak termin książeczka, gdyż jest to dokument, do którego dołącza się orzeczenie lekarskie. Umożliwia to pracę na stanowisku związanym z produkcją, obrotem oraz transportem żywności. Wymagany jest w większości branż związanych z gastronomią, zwłaszcza na stanowiskach, gdzie praca związana jest bezpośrednio z obróbką artykułów spożywczych.

Jak otrzymać książeczkę sanepidowską?

Samą książeczkę możemy zakupić w sklepie z artykułami papierniczymi i biurowymi. Aby jednak móc ją wypełnić i legitymować się odpowiednim orzeczeniem, musimy przejść badania sanitarno-epidemiologiczne. Skierowanie otrzymamy od naszego pracodawcy. Dzięki temu będziemy mogli udać się do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej, w której oddamy próbki kału do przebadania. Po kilku dniach powinniśmy otrzymać wyniki. Na ich podstawie wydawane jest stosowne orzeczenie.

 Gdzie można pracować z książeczką sanepidowską?

Książeczka sanepidowska umożliwia pracę na stanowiskach, gdzie mamy styczność z żywnością. Dotyczy to zarówno bezpośredniej sprzedaży owoców, warzyw i lodów, ale także pracy w bufecie czy kuchni. Ponadto, książeczka wymagana jest również, gdy staramy się o stanowisko magazyniera. Mimo iż artykuły spożywcze są najczęściej pakowane, musimy dysponować stosownym orzeczeniem, aby móc je przenosić, przyjmować na magazyn oraz wydawać je do poszczególnych sklepów i lokali.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *